Κυριακή, 1 Ιουλίου 2007

Ραγδαία αύξηση της διείσδυσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα

ΗΜΕΡΗΣΙΑ 25/6/2007

Του Δημήτρη Μάλλα
dmallas@hol.gr

Ενα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της χρήσης του Διαδικτύου σε τριμηνιαία βάση την τελευταία διετία είχαμε το τελευταίο τρίμηνο στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της πιο πρόσφατης έκδοσης της πανελλαδικής έρευνας «Μetron Forum» της Metron Analysis.

Συγκεκριμένα, η έρευνα δείχνει ότι το 27,3% των Ελλήνων άνω των 18 ετών χρησιμοποιεί το Internet, όταν το περασμένο Μάρτιο ήταν στο 15,9%. Σύμφωνα με τη Metron Analysis, το ποσοστό αυτό σημαίνει ότι οι ενήλικοι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου φθάνουν στα 2,4 εκατομμύρια. Η αύξηση κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες είναι ένα αρκετά υψηλό νούμερο και πιθανότατα οφείλεται στον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει στην αγορά των ευρυζωνικών συνδέσεων που έχει ως αποτέλεσμα το κόστος της γρήγορης πρόσβασης στο Διαδίκτυο να είναι αρκετά προσιτό.

Πάντως, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα πρέπει να αυξηθούν προκειμένου να πλησιάσουμε τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους διείσδυσης που κινούνται σε πολλά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδα ακόμη και άνω του 50%. Προφίλ. Όσον αφορά το προφίλ του χρήστη, η έρευνα της Metron Analysis δείχνει ότι δεν έχουν υπάρξει σημαντικές αλλαγές.

Η χρήση του Διαδικτύου παρουσιάζει υψηλότερα ποσοστά στους άνδρες απ ό,τι στις γυναίκες (32% έναντι 22,9%), ενώ οι απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ παρουσιάζουν πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τους απόφοιτους Λυκείου (59,9% έναντι 28,6%).

Επίσης, το Internet είναι περισσότερο διαδεδομένο στις μικρότερες ηλικίες.

Έτσι, στους νέους 18-24 ετών το ποσοστό διείσδυσης φθάνει στο εντυπωσιακό 67,1%, για να πέσει στην κατηγορία 25-34 ετών στο 44,2% και στο 31% στους Έλληνες ηλικίας 35-44 ετών.

Σχετικά καλό (20,6%) είναι το ποσοστό χρήσης στην κατηγορία 45-54 ετών, ενώ μόλις 9,2% των ηλικίας 55-64 ετών Ελλήνων «σερφάρει». Αναμενόμενο είναι το μόλις 1% για τους άνω των 65 ετών. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι φοιτητές (79,6%) ασχολούνται με το Internet, όπως και ένας στους δύο μισθωτούς του δημοσίου τομέα (49,9%).

Πιο χαμηλά κινούνται τα ποσοστά στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα (37,3%) και στους ελεύθερους επαγγελματίες (32%) και στους ανέργους 34,9%). Εκεί που πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή από όλους όσοι προωθούν το Διαδίκτυο στη χώρα μας είναι στους γεωργούς (μόλις 5,6% χρησιμοποιεί το Internet), στις νοικοκυρές (5,1%) και στους συνταξιούχους (3,2%). Αυξητική τάση καταγράφεται όσο μετακινούμαστε προς ανώτερα κοινωνικά στρώματα, με τη διείσδυση να είναι στο 53,5% στην ανώτερη τάξη και στο 42,8% στην μεσαία τάξη, ενώ για τους μικρομεσαίους (31,5%) και τους εργάτες (14%) τα ποσοστά είναι σχετικά χαμηλά. Οι περισσότεροι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου ασχολούνται με το μέσο εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς το 56,3% δηλώνει ότι συνδέεται για περισσότερα από 5 χρόνια. Το 24,9% άρχισε να «σερφάρει» πριν τρία χρόνια, ενώ το 2,1% ξεκίνησε μέσα στο τελευταία εξάμηνο.

Καθημερινή ενασχόληση
Αξιοπρόσεκτο είναι ότι το 85,1% των Ελλήνων χρηστών συνδέονται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Μάλιστα, για το 37,8% αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς του, ενώ μόλις το 2,4% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το μέσο σπανιότερα από 1 φορά το μήνα. Πάντως, για τους περισσότερους χρήστες το Internet είναι κάτι που έχει με το σπίτι, καθώς το 61,5% το χρησιμοποιεί εκεί. Το 34,5% δήλωσε ότι συνδέεται και στην εργασία, ενώ για το 16,3% τα Internet cafe είναι εκεί απ όπου «σερφάρουν».

Σερφάρισμα αλλά και ενημέρωση
Η απλή περιήγηση στις διάφορες ιστοσελίδες και η αναζήτηση επαγγελματικών πληροφοριών είναι ο κύριος λόγος χρήσης του Διαδικτύου (58,3%), ενώ τα ενημερωτικά sites δείχνουν επίσης εξαιρετικά δημοφιλή, καθώς το 51,3% διαβάζει νέα και ειδήσεις στο Internet.

Σε υψηλά επίπεδα κινούνται ακόμη η αναζήτηση πληροφοριών για χόμπι (36,8%), η πληροφόρηση για ταξίδια (33,8%), τα online παιχνίδια (24,1%), το «κατέβασμα» τραγουδιών (24,1%), οι ιατρικές πληροφορίες (15,4%) και το «κατέβασμα» ταινιών (15,1%).

Για επικοινωνία με άλλους χρήστες μέσω chat το χρησιμοποιεί το 14,9%, ενώ στο 6,7% ανέρχεται το ποσοστό εκείνων που κάνουν και τηλεφωνικές κλήσεις μέσω Internet.

Τέλος, το 12,5% κάνει και αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: